Sunday, January 31, 2016

Too much/Za dużo

Apparently I was a very high energy child when I was small. When I was five my grandmother taught me how to read, since then I changed completely. I had become shy and quiet kid since I developed habit of reading. While still at primary school I was going to the library every day or so. I was fascinated by books, nothing compared to them.
źródło - Internet

I'd rather spend my time with them than with kids in my age. In the high school I was a loner and single – but I didn't care as long as I had my books. I was reading less, mostly 19th century authors. In the university for the first time I felt sort of fed up with books. At the age of 25 I stopped reading and never missed it since.

Unfortunately for me, I started writing. So there I am, chasing after the publishers and making fool of myself. And maybe, just maybe if my grandmother Bronisława wouldn't taught me how to read at age 5 I could be a happy dentist now (and I would have a lot of fun in the high school).

Zdaje się, że nie brakowało mi energii we wczesnym dzieciństwie. Kiedy miałam 5 lat, babka nauczyła mnie czytać. Kompletnie się wtedy zmieniłam. Stałam się spokojna i nieśmiała odkąd przywykłam do czytania. W podstawówce chodziłam do biblioteki codziennie (lub prawie). Książki mnie fascynowały, nic nie mogło się z nimi równać.

Wolałam spędzać czas z nimi, niż z dziećmi w moim wieku. W liceum nie miałam chłopaka, byłam samotnikiem – ale kogo to obchodziło, otaczały mnie książki. Czytałam mniej, głównie klasyków XIX w. Na studiach po raz pierwszy poczułam, że mam dosyć książek. Przestałam czytać w wieku 25 lat i nigdy mi tego nie brakowało.

Pechowo jednak zaczęłam pisać – i tak oto znalazłam się w punkcie, że uganiam się za wydawcami,wychodząc na głupiego. A kto wie, być może gdyby babka Bronisława nie nauczyła mnie czytać, gdy miałam 5 lat byłabym dziś zadowoloną z życia dentystką (i zabawiła się nieźle w czasach ogólniaka).

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.