Thursday, October 20, 2016

Good impression/Dobre wrażenie

I know someone who wanted to unfriend those who did not send condolences because of a death of her beloved pet. We're all trying to make good impression, and post something cool and funny, but some status updates can ruin Facebook for everyone. The political rant: „Killing the children, that's they're for! Where there is faith!” 
 higherperspectives.com/

The let me tell you that: I got up early, I had nice breakfeast, I watched TV… The nasty post only meant for one person: „I feel lucky that I'm not brainwashed!” The morning sermon: reciting a religious passage every day. Recently someone posted „a little test” for her Facebook friends. „In honour of someone who died, or is fighting cancer, copy and paste”.

She wrote this adding that she recently deleted „so called friends”. I shared it and got a comment: „You're blackmailing and sending spam”. I agreed so I won't send her a lot of Candy Crush Saga invites. I deleted the update, I'll post a photo of Enzo Ferrari and Mesut Ozil instead. There's a strange resemblance between them!

Znam kogoś, kto chciał usunąć z grona znajomych ludzi, którzy nie złożyli jej kondolencji po odejściu ulubionego psa. Wszyscy chcemy zrobić dobre wrażenie, ale niektóre wpisy skutecznie obrzydzają Facebook innym. Tyrada polityczna lub religijna: „Są za mordowaniem dzieci, co to za wiara!” Relacjonowanie: wstałem rano, zjadłem dobre śniadanie, oglądałem telewizję…

Nieprzyjemne wpisy, przeznaczone dla konkretnej osoby: „Całe szczęście, że nie mam wypranego mózgu!” Poranne kazanie – recytowanie urywków religijnych każdego dnia. Ostatnio ktoś umieścił „mały test” dla znajomych na Facebook. „W ramach szacunku dla tych, którzy zmarli na raka albo z nim walczą, kopiuj i wklej”.

Napisała to dodając, że niedawno usunęła „tak zwanych znajomych”. Podzieliłam się tym wpisem, ktoś go skomentował: „Szantażujesz i wysyłasz spam”. Zgodziłam się z tym, więc nie zacznę jej wysyłać zaproszeń do gry w Candy Crush Saga. Usunęłam post, zamiast tego wkleję zdjęcie Enzo Ferrari i Mesuta Ozil. Pomiędzy nimi jest dziwne podobieństwo!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.